آخرین خبرها
در راستای محرومیت زدایی؛

توانمندسازی محلات ۱۳گانه اردبیل در اولویت است

سخنگو و دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، قرار شد برای توانمندسازی حاشیه محلات 13گانه اردبیل و محرومیت‌زدایی در این مناطق مبالغی اختصاص پیدا کند.
اشتراک گذاری
10 مهر 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4947
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ کمال‌الدین پیرموذن اظهار کرد:‌ با همراهی منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نشستی را با وزیر راه و شهرسازی انجام دادیم که در مواردی به صورت ۱۰۰ درصد به توافق نهایی رسیدیم تا برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه و شهرسازی در این استان تکمیل و به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: برای لکه‌گیری و آسفالت راه‌های روستایی بیش از ۸۰ میلیارد ریال، برای تکمیل کمربندی نیر به طول پنج کیلومتر مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال و برای تکمیل باند دوم گردنه حیران در محور اردبیل آستارا به طول ۲۲ کیلومتر مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال درخواست شد تا با تخصیص آن پروژه‌ها با سرعت و قوت اجرایی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تکمیل باند دوم محور اردبیل سرچم به طول ۸۲ کیلومتر ۹۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و با هدف توسعه، احیا و بهسازی بافت فرسوده شهری اردبیل و حاشیه شهر با توجه به مطالبات تایید شده و ابلاغی پروژه‌های تعریف شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

پیرموذن تصریح کرد: با طرح مطالبه حقیقی مردم در تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل و حل قطعی کمیسیون ماده ۳۲ راه‌آهن اردبیل پارس‌آباد با آغاز اجرای آن از سال آینده و با رفع موانع فاینانس خارجی بخشی از کارهای اجرایی در این حوزه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ همچنین قرار شد ظرف دو هفته آینده با اخذ مجوز کمیسیون ترک تشریفات مناقصه راه آهن اردبیل میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر و از طریق فاینانس چینی توسط بخش خصوصی اجرا شود.

پیرموذن در ادامه یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی قول داد که برای توانمندسازی حاشیه محلات ۱۳گانه اردبیل مبالغی جدید اختصاص دهد تا با محرومیت‌زدایی بتوانیم به توسعه همه‌جانبه این بخش کمک کنیم.

سخنگو و دبیر مجمع نمایندگان استان توزیع نشدن خوب منابع دولتی و ثروت در دولت‌های گذشته را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در این زمینه حداکثر مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

وی دستورهای مهم وزیر راه و شهرسازی برای توسعه و تقویت بخش راه و مسکن را عنوان کرد و افزود: دستور قاطع در مورد برنامه عملیاتی اجرای کریدور جنوب و شمال کشور جاده ابریشم سابق که دارای توزیع فنی و اقتصادی است، صادر شده تا با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این پروژه به مرحله اجرا گذاشته شود.

پیرموذن تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری وزرا و مدیران سازمان‌های مختلف در سطح ملی بتوانیم در توسعه همه‌جانبه استان منابع اعتباری خوب فراهم کرده و تزریق پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ‌با تلاش دولت تدبیر و امید و همتی که وزرای کاردان دولت روحانی آغاز کردند، انتظار می‌رود محرومیت‌ها و برخی موانع از سر راه برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *