آخرین خبرها
دکتر آقامحمدی در همدان مطرح کرد؛

توانمند سازی ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار شهری با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی ۲ هزار و۲۰ محله کم برخوردار شهری با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور با اهتمام دولت سیزدهم و در راستای رفع موانع رشد محلات کم برخوردار کلید خورده است.
اشتراک گذاری
20 آذر 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5333
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی در جلسه محرومیت زدایی و توانمندسازی مناطق حاشیه ای کم برخوردار در همدان نیازهای این محله ها را مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت، سلامت و تغذیه برشمرد و افزود: مسائل و مشکلات این مناطق شناسایی توسط دستگاه‌های دولتی مرتبط شناسایی می شود و اقدامات لازم برای رفع این چالش ها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: دوره هایی برای آشنایی افراد با مشاغل و نیز ارتقای شغلی آنها در آموزش فنی و حرفه ای یا با همکاری دانشگاه صنعتی شریف پیش بینی شده است.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور با اشاره به اینکه مستاجران در این مناطق با ثبت نام در این طرح و تایید بند (ج) توسط وزارت مسکن و شهرسازی عضو تعاونی های مسکن می شوند افزود: ساخت مسکن باید با توان متقاضیان سازگاری داشته باشد.

آقامحمدی، یکی از شاخص ها و اهداف مهم این طرح را نیز اشتغالزایی پایدار برای مددجویان و افراد کم بضاعت و زیر پوشش نهادهای حمایتی عنوان کرد و اظهار داشت: بازماندگان از تحصیل در سن ۶ تا ۱۷ سال با توجه به شرایط زندگی آنها نیز به تحصیل باز می گردند.

وی افزود: دفترچه درمانی سلامت رایگان برای ساکنان محلات کم برخوردار صادر و افراد از خدمات بیمه سلامت بهره مند می‌شوند و نیز طرح پزشک خانواده و درمان رایگان بیماران خاص نیز در سطح این مناطق کم برخوردار اجرا خواهد شد.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور با اشاره به اینکه تیم فوتبال خیابانی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار در راستای استعدادیابی از نوجوانان و جوانان مستعد و در سن ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال تشکیل می شود، ادامه داد: تیم های برتر هر شهر برای کسب مقام قهرمانی به مرحله کشوری راه می یابند و نیز رشته داژبال برای خانم ها پیش بینی شده است.

ورزش داژبال، یکی از ورزش‌های سنتی ایرانیان است که از زمان‌های قدیم به عنوان یک بازی پر نشاط و همگانی مطرح و در بین اقشار مختلف مردم بسیاری از استان ها رایج بوده‌ است.

آقامحمدی تصریح کرد: در هر محله افراد به مسوول محله خانه امداد، خانه بهزیستی یا خانه هلال مراجعه و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *