آخرین خبرها
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی:

توانمند سازی ۴۲۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی محقق شد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۴۵ هزار و ۴۳۰ خانوار دریافت کننده خدمات موردی بهزیستی بودند که چهار هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش توانمند شده و از چرخه دریافت مستمری خارج شدند.
اشتراک گذاری
12 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5588
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ پروین محمدپوری در جلسه هماهنگی اجرای سیاست‌های حمایت محور بهزیستی با حضور استاندار آذربایجان غربی، افزود: رشد ۱۰۰ درصدی اشتغال زایی برای ۲ هزار و ۲۳۳ نفر از مددجویان نیز از اقدامات مهم در یکسال گذشته است.

وی تعداد خانوارهای مستمری بگیر را ۵۰ هزار و ۷۳۵ خانوار عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری و مساعدت استاندار آذربایجان غربی هشت هزار و ۱۹۵ نفر از مددجویان پشت نوبت استان وارد چرخه حمایتی شدند.

محمدپوری با بیان اینکه ۲۴۴ هزار و ۵۸۴ نفر شامل مددجو و اعضای خانواده در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، اضافه کرد: ۵۳۶ مرکز نیز در سطح استان نسبت به خدمات دهی به جامعه هدف فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته از سال‌جاری، ۱۰ میلیارد ریال به حساب خانوارهای دارای ۲ معلول و بالاتر و خانوارهای چندقلویی پرداخت شد، گفت: تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار آذربایجان غربی جهت خرید جهیزیه مددجویان به تعداد ۴۲ نفر و تخصیص ۱۰ میلیارد ریال جهت پرداخت کمک‌های موردی به مددجویان مراجعه کننده در میزهای خدمت و ارتباطات مردمی و جذب پنج میلیارد ریال اعتبار استانی در جهت پرداخت موردی به مددجویان و توزیع هفت هزار بسته لبنی و یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از جمله اقدامات شاخص بهزیستی در این مدت است.

مدیرکل بهزیستی همچنین از تخصیص ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای ساخت مسکن مددجویی خبر داد و اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل مشارکت‌های مردمی و استانی به مددجویان زلزله‌زده شهرستان خوی اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا در این نشست سه ساعته مدیران مراکز شبانه روزی بهزیستی به بیان مشکلات و مطالبات خود در این بخش پرداختند و استاندار آذربایجان غربی با سعه صدر به همه موارد مطرح شده گوش داد و همه مطالب را یادداشت کرد تا پس از بررسی آنها، اقدام لازم برای حل مشکلات از طریق ارایه راهکارهای قانونی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *