آخرین خبرها
مسئول بسیج سازندگی استان خبر داد؛

تکمیل و تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: از سال ۹۷ تا الان با حمایت‌های هیئت رئیسه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان قرارداد ۵۰۰ واحدی داشتیم که ساخته و تکمیل و تحویل مددجویان شد.
اشتراک گذاری
02 اسفند 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6024
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ احسان جهانبخش اظهار کرد: حوزه مختلف بسیج سازندگی به یکدیگر مرتبط بوده و ما تفکیک زیادی برای آن‌ها قائل نیستیم.

وی ادامه داد: وقتی در روستا کار می‌کنیم تمام گروه‌های جهادی را اعزام می‌کنیم ولی برای تقسیم کار که به نحو احسنت انجام شوند این بخش‌ها به وجود آمدند.

جهانبخش با اشاره به این‌که کار ما چند بخش عمده دارد که یکی از آن‌ها ساخت مسکن محرومین است، بیان کرد: همکاری خوبی با کمیته امداد در کشور و استان اتفاق افتاده و از سال ۹۷ تا الان با حمایت‌های هیئت رئیسه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان قرارداد ۵۰۰ واحدی که داشتیم به پایان رسید، یعنی ۵۰۰ واحد مسکن محرومین کمیته امداد ساخته و تکمیل و تحویل مددجویان شد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: برای مددجویان بهزیستی نزدیک تاکنون ۱۲۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل شده است.

وی اضافه کرد: این خانه‌ها معمولاً در دورافتاده‌ترین جاها هستند، ایده ما این است که بسیج سازندگی جاهایی را تحویل بگیرد که هیچ پیمانکاری حاضر نیست آن‌را انجام دهد ما نباید رقیب پیمانکار و بخش خصوصی باشیم.

جهانبخش بیان کرد: در یک پراکندگی برنامه‌ریزی شده افراد واجد شرایط توسط کمیته امداد شناسایی می‌شوند و قطعاً هنوز تمام نشدند اما یک تلاش خوب چندجانبه بوده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ واحد دیگر در حال اجرا داریم که با پیشرفت بین ۱۰ تا ۵۰ درصد در حال ساخت هستند فقط به یک مساعدت نیاز دارد که طبق تفاهم‌نامه ملی که داریم بانک‌ها با توجه به نزدیکی به پایان سال حساب‌ها را نبندند، طوری شود که مددجویان سریع‌تر بتوانند از این خانه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یک تفاهم‌نامه جدید ۱۵۰ واحدی با بهزیستی داریم که در سطح ملی بسته شده و استانی آن نیز بسته خواهد شد و ما به عنوان سازنده این منازل مسکونی در خدمت دستگاه‌های خدمتگذار هستیم.

جهانبخش ادامه داد: جهادگران ۴۰۰ واحد را در سراسر استان تعمیر کردند که هزینه هرکدام از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده که بخش زیادی از آن توسط گروه‌های جهادی انجام شده و بخشی نیز بسیج سازندگی کمک کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *