آخرین خبرها
نماینده عالی دولت در استان البرز:

خانه‌های محله‌های محروم البرز از انشعابات موقت آب، برق و گاز برخوردار می‌شوند

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر در استان، گفت: پیش از نیمه دوم سال ۱۴۰۰، استان فاقد اردوگاه ماده ۱۶ بود ولی ظرف یک سال پنج اردوگاه ماده ۱۶ فعال در البرز راه اندازی شد و عملیات اجرایی یک اردوگاه نیز در فردیس آغاز شده است.
اشتراک گذاری
30 بهمن 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6003
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در استانداری برگزار شد، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) ضمن اخذ گزارش در خصوص وضعیت و نیازهای محله های محروم اهری و پیک در شهرستان فردیس، گفت: شهرستان فردیس هشت محله کم برخوردار دارد که باید مورد توجه ویژه این قرارگاه و شورا و شهرداری مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این محله ها حائز اهمیت است، عدم اختصاص انشعاب به خانه هایی که به صورت غیرمجاز و درون بافت ایجاد شده اند، است.

تمامی خانه‌های محله‌های محروم از انشعابات موقت آب، برق و گاز برخوردار می‌شوند

 عبداللهی گفت: فرماندار، شهردار و مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان باید طبق مصوبه این قرارگاه نسبت به اعطای انشعابات موقت آب، برق و گاز اقدام کنند.

وی افزود: اداره گاز استان نیز اعتبار و آمادگی لازم برای لوله کشی داخلی رایگان برای خانواده های بی بضاعت در مناطق هدف را دارد.

استاندار البرز گفت: مدیر محله و مسئولان باید پیگیری لازم جهت برقراری انشعابات برای خانواده های کم برخوردار اقدام و اطلاع رسانی داشته باشند.

ظرف کمتر از یک سال ۵ اردوگاه فعال ماده ۱۶ در البرز ایجاد شد

وی با اشاره به ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر در استان، افزود: پیش از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ استان فاقد اردوگاه ماده ۱۶ بود ولی ظرف یک سال ۵ اردوگاه ماده ۱۶ فعال در البرز راه اندازی شد و عملیات اجرایی یک اردوگاه نیز در فردیس آغاز شده است.

عبداللهی به نهضت مدرسه سازی در استان اشاره کرد و گفت: روند ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان با جدیت دنبال می‌شود و تاکنون نیمی از تعهدات، اجرایی شده و ۱۸ ماه زودتر از موعد مقرر در مهر ۱۴۰۲ به طور کامل محقق خواهد شد.

وی افزود: از آذر ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۱ مدرسه در شهرستان فردیس افتتاح شده و چهار مدرسه نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد و عملیات اجرایی ۵ مدرسه نیز آغاز شده است که بر این اساس سرانه فضای آموزشی این شهرستان به ۲.۶ رسیده است.

ساماندهی بافت های فرسوده با بسته های تشویقی شهرداری ها در دستور کار ویژه قرار گیرد

استاندار البرز با تاکید بر نوسازی و ساماندهی بافت های فرسوده، گفت: شهرداران و شوراهای اسلامی شهر در استان باید در این خصوص اقدام و آگاهی بخشی داشته باشند و مشارکت مردم را جلب کنند.

وی افزود: حوادثی همچون زلزله در کمین و غیرقابل پیش بینی هستند و باید هر چه سریعتر برای ساماندهی بافت های ناکارآمد و فرسوده اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر در استان باید بر روی توانمندسازی محله های محروم و ارتقا زیرساخت ها متمرکز شوند و اعتبارات ویژه را برای این منظور مصوب و تخصیص دهند.

وی افزود: تمامی شهرداری ها باید پروانه ساخت رایگان برای ایجاد مجموعه های ورزشی ارائه دهند و از بانیان این امر استقبال و حمایت کنند.

استاندار البرز گفت: ستاد ازدواج جوانان باید از روند برنامه ها و اقدامات خود گزارشی دقیق ارائه دهد و مشاوران جوان باید در این زمینه فعال شوند تا راهکارها و تعامل لازم اتخاذ و جلب شود.

این مسئول افزود: مدیریت شهری در سراسر استان باید از تمامی فضاهای ممکن برای ایجاد پارک، بوستان و فضای تفریحی استفاده کند.

وی افزود: باید ادامه خط دو قطار شهری به داخل فردیس برسد تا افق ارتقای زیرساخت های حمل و نقل این شهرستان بر این مبنا ترسیم و دنبال شود.

بخش‌های آزادسازی شده رودخانه کرج بهترین فرصت برای ایجاد اماکن تفرجگاهی و تفریحی است

عبداللهی گفت: بخش آزادسازی شده رودخانه کرج، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد فضاهای تفریحی، تفرجگاهی، آموزشی و… است که برای اجرای آن باید به دنبال برنامه ریزی، سرمایه گذاری و مشارکت باشیم.

استاندار البرز گفت: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال، بار دیگر حمایت و اعتماد خود را به خدمتگزاران خود اعلام کردند و به جهانیان نشان دادند، بنابراین ما به عنوان کارگزاران نظام باید برای جبران این همراهی نسبت به حل مشکلات و موانع با جدیت مضاعف اقدام کنیم.

وی افزود: شهرداری ها باید برای استقبال از نوروز آماده شوند و معابر، خیابان ها و محله ها رنگ و بوی بهار و نوروز بگیرند، چراکه ضرورت دارد فضایی شاد و مفرح برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *