آخرین خبرها
به همت کمیته امداد استان قم در حال اجرا است:

روستای کوه‌سفید قم به یک روستای نمونه و برخوردار تبدیل می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، خدمات ارائه شده این نهاد در روستای کوه‌سفید را تشریح کرد و خواستار ورود همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان و اهالی منطقه برای آبادانی این روستا شد.
اشتراک گذاری
24 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5709
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم در جلسه شورای مدیران این نهاد که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران کمیته امداد، آموزش و پرورش استان، بخشدار منطقه و دهیار و معتمدین محلی در دبستان برکت روستای کوه‌سفید برگزار شد با انتقاد از سیاست قطره‌چکانی و تسکین درد فقر گفت: این سیاست اگرچه مفید است ولی کافی نیست بلکه مضر هم هست و باعث می‌شود فقر را سال‌ها دنبال ما بکشاند، ما برای رفع کامل فقر باید با استراتژی تهاجمی علیه آن عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد توسعه‌ای یکی از راهکارهای ریشه‌کنی فقر در روستاهاست بیان کرد: با حضور همه جانبه دستگاه‌های استان سطح روستا بالا برود و مشارکت مردمی اهالی روستا نیز به پایداری آن کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بخشی از خدمات این نهاد در روستای کوه‌سفید را که با درآمدهای معدن این منطقه و با همت و همراهی قرارگاه جهادی حاج عبداله والی انجام شده است را تشریح کرد و گفت: در تأمین لوازم ضروری زندگی روستائیان تا کنون ۲۱ دستگاه وسایل گرمایشی و سرمایشی (بخاری و کولر) یخچال، فرش، ماشین لباسشوئی و آبگرمکن بین روستائیان نیازمند توزیع شد.

وی لزوم فعالیت‌های فرهنگی در این روستا را زمینه‌ساز توانمندسازی افراد بی‌بضاعت روستا برشمرد و گفت:
برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد و سلامت روان خانواده، توزیع کمک‌هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان و توزیع تغذیه رایگان شیر و کیک بین کلیه دانش‌آموزان مددجو و غیرمددجو از اقدامات معاونت فرهنگی این نهاد در روستای کوه‌سفید است.

مسعودیان‌راد تقویت اشتغال پایدار در روستاها با درآمد مستمر برای اهالی روستا را نیازمند یک برنامه بلندمدت متناسب با زیست بوم آن منطقه دانست و  و اظهار کرد: فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان قم در روستای کوه‌سفید شامل شناسایی ۵۶ مستعد طرح نصب پنل خورشیدی، ۲۳ نفر مستعد طرح قالیبافی و ۲۱ نفر مستعد طرح دامداری شتر و گوسفند بوده است که منجر به تشکیل ۶۳ مورد تشکیل پرونده و دریافت وام روستائیان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم از ساخت و بهسازی منازل ۲۰ خانوار از مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: برای این اقدام مهم، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین تأمین مصالح سنگ‌فرش و ایزوگام منازل مددجویان را از اقدامات توانمندسازی کمیته امداد عنوان و اظهار کرد: برای این کار هم حدود یک میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان قرارداد بسته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم  توجه خاص این نهاد به اقدامات زیرساختی روستا را خاطرنشان و تصریح کرد: مسقف نمودن حیات مسجد جهت برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، تعمیر و بازسازی ساختمان اداری قدیمی معدن برای بهره‌برداری منافع عام‌المنفعه در روستا، راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن صنعتی روستا، طراحی کمربند سبز روستا که با هزینه‌ای بالغ بر ۷۳۰ میلیون تومان انجام شده است.

احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این جلسه با برگزاری نماز جماعت همراه بود با اشاره به دیدگاه خاص استاندار مبنی بر محرومیت‌زدایی از روستاهای استان گفت: طی دوره اول سفرهای استانی استاندار از ۷۸۶ مصوبه، ۳۶ مصوبه به طور کامل انجام شده است که اقدامات ارزشمند کمیته امداد نیز به این آمار اضافه می‌شود، ۵۰۸ مصوبه در دست اقدام است و بقیه ۱۴ مورد نیز بدلایل ویژه غیرقابل انجام است.

وی با تأکید بر اینکه محرومیت‌ها یک روزه و یک شبه حل نمی‌شود گفت: اگرچه توان اجرایی دستگاه‌ها هم محدود است ولی همه باید تلاش کنیم تا در یک بازه زمانی معین حداقل‌ها را به انجام برسانیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه شأن مسئولان نظام جمهوری اسلامی فقط خادمی مردم است تصریح کرد: مسئولان باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنند ولی مردم هم نه تنها باید صبور باشند بلکه خودشان نیز برای رفع فقر از منطقه‌ی زندگیشان با دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با تأکید بر اینکه همه مشکلاتمان با ظهور تحقق می‌یابد افزود: مهمترین وظیفه ما علاوه بر دعا برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) این است که همه باید جهاد کنیم و با گره‌گشایی از مشکلات مسلمانان و مؤمنین زمینه و بستر ظهور را فراهم کنیم.

در این برنامه، اعضای شورای مدیران، مسئولان دعوت شده در مراسم و اعضای گروه جهادی حاج عبداله والی، از دبستان برکت بازدید با دانش‌آموزان دو شیفت این مدرسه دیدار کردند و بازدید از ساختمان اداری قدیمی معدن کوه‌سفید و نمونه ساخت و تعمیرات منازل مددجویی نیز از جمله برنامه‌های این سفر بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *