آخرین خبرها
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

سکونت ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از سکونت ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده خبر داد و گفت: در بافت‌های فرسوده اعتبارات مالی کاربرد ندارد و بیشتر به حل مشکلات نیاز است.
اشتراک گذاری
12 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5591

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ سید مهدی هدایت در جلسه کمیته نوسازی کلانشهر های کشور که با حضور مدیران عامل سازمان های نوسازی و باز آفرینی شهری ۱۴ کلانشهر کشور برگذار شد؛ گفت: دبیر کمیته نوسازی دبیرخانه کلانشهر های ایران سازمان نوسازی شهر تهران است و جلسه ای که امروز برگزار شد نیز از محل ابلاغ دکتر زاکانی به عنوان رئیس دبیرخانه کلانشهر های کشور بوده است.

وی افزود: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که حدود یک چهارم از کل جمعیت را شامل می شود در محدوده بافت فرسوده که هدف نوسازی، بهسازی و باز آفرینی شهری است، زندگی می کنند .

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: گروه هدف ما یک چهارم جمعیت کشور را شامل می شود. ما موانع نوسازی و باز آفرینی شهری را احصا کرده بودیم و امروز دستگاه هایی که می توانند در رفع این موانع تاثیرگذار باشند و یا اینکه موانع را خود ایجاد کرده بودند مانند وزارت میراث فرهنگی دعوت شده بودند.

وی با بیان اینکه دبیر ستاد محلات کم برخوردار نیز در این نشست حاضر بودند، گفت: ۲ هزار محله کم برخوردار در کشور شناسایی شده و ظرفیت هایی در قانون بودجه کشور دیده شده است ما نیز در شهر تهران در منطقه ۱۲ و سایر مناطق از این ظرفیت ها استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *