آخرین خبرها
بازرس اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت:

شناسایی ۳.۵ میلیون مددجوی بهزیستی و کمیته امداد برای دریافت سهام عدالت

بازرس اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت از شناسایی ۳.۵ میلیون نفر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در کشور برای دریافت سهام عدالت خبر داد.
اشتراک گذاری
23 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5700
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حسین امینی‌خواه در خصوص جامانده‌های سهام عدالت، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، پس از شناسایی منابع جهت واگذاری سهام به جامانده ها قرار شد دو دهک اول و دوم  جامعه یعنی مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی به عنوان جامانده‌های سهام عدالت شناسایی و مقادیری سهام به آنها دهند.

وی اضافه کرد: در صورتی که منابع دیگر شناسایی شوند مابقی اقشار جامعه مشمول دریافت سهام عدالت خواهند شد.

بازرس اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: در نهایت با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و تصویب‌نامه هیات وزیران تاکنون ۳.۵ میلیون نفر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد شناسایی شدند که قرار است به هر کدام از آنها سهامی به ارزش ۱۰ میلیون تومان واگذار شود و اقساط آن طی ده سال مستهلک شود.

امینی‌خواه توصیه کرد: مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در حال حاضر هیچ اقدامی انجام ندهند چرا که اطلاعات آنها در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده شده و منابع جهت صدور سهام به نام آنان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: هنوز برای لرستان از این ۳.۵ میلیون نفر افراد شناسایی شده سهمیه‌ای اعلام نشده است.

بازرس اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: از آنجایی که هیچ‌گونه ثبت‌نامی به صورت حضوری و اینترنتی برای جامانده‌های سهام عدالت وجود ندارند شهروندان مراقبت کنند که در دام  افراد سودجو در برخی کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان نیفتند چراکه هرگونه ثبت‌نام از افراد تحت عنوان جامانده‌های سهام عدالت، کلاهبرداری و خلاف قانون است.

امینی‌خواه یادآور شد: متاسفانه گزارشاتی به دست ما رسیده که تعدادی از کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان برای آنهایی که سهام عدالت ندارند احراز هویت و ثبت سجام انجام می‌دهند و مردم فکر می‌کنند این موضوع برای سهام عدالت است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، اولویت بندی شده ابتدا مددجویان سهام دریافت کنند و چنانچه منابعی باشد به مابقی داده افراد جامانده داده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *