آخرین خبرها
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سطح استان خبر داد.
اشتراک گذاری
04 دی 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5508
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حسینعلی خواجه مظفری امروز شنبه ۳ دی در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در گلستان به کارفرمایی اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و نظارت این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در طرح مذکور، آمار و اطلاعات اولیه زنان سرپرست خانوار استان از طریق مدیریت امور زنان و خانواده در اختیار تیم اجرایی قرار داده شد، افزود: طبق این فهرست واجدین شرایط ، یک هزار و ۷۰۰ نفر هستند که هزار و ۶۰۰ نفر از طریق سازمان های مردم نهاد، بهزیستی، حمایت از زندانیان و آموزش و پرورش معرفی شدند و مابقی هم به صورت حضوری به دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مراجعه کرده اند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه از مزیت های این طرح می توان به توسعه رشته های نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی، پایدارسازی مشاغل، توسعه فعالیت های شبکه ای، راهنمایی و مشاوره، تنوع شیوه های آموزشی، اتصال به بازار و کاهش وابستگی زیاد به تسهیلات اشاره کرد.

خواجه‌مظفری به آمار متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۶۴۶ مجوز مشاغل خانگی  صادر شده که از این تعداد ۸۳ درصد خانم و ۱۷ درصد آقا هستند.

وی افزود: تاکنون از بین معرفی شدگان به بانک یک هزار و ۳۱۷ نفر تسهیلات دریافت کردند که یک هزار و ۱۷۱ نفر از آنها زن و ۱۴۶ نفر مرد بوده اند؛ مبلغ کل معرفی شده به بانک ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که از این آمار مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با کارمزد ۴ درصد بوده که بازپرداخت آن پنج ساله است، متذکر شد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت مبنی بر افزایش و جوانی جمعیت، قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل که دارای شرایط خاص هستند و مادرانِ دارای فرزند زیر ۶ سال در این اداره کل  اجرا شده است، همچنین این مهم در سطح واحدهای کارگری استان نیز توسط بازرسان کار پیگیری می شود.

خواجه‌مظفری در پایان افزود: پرداخت کمک هزینه مهد کودک به ویژه به بانوان کارگر در کارگاه های مشمول از دیگر مواردی است  توسط بازرسان کار در سطح استان پیگیری و نظارت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *