آخرین خبرها
استاندار همدان:

طرح توانمندسازی مناطق کم‌ برخوردار در ۴۴ محله همدان هدف گذاری شد

استاندار همدان گفت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه ای و محله های کم‌ برخوردار در ۴۴ نقطه و محله این استان و با هدف بهبود و ساماندهی وضعیت آنها در ابعاد مختلف در دستور کار دولت و دستگاه های متولی قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
20 آذر 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5330
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در جلسه محرومیت زدایی و توانمندسازی مناطق حاشیه ای کم برخوردار در همدان اظهار داشت: این طرح در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات و توسعه محله های کم برخوردار در این استان همزمان با سراسر کشور پیگیری و اجرا می‌شود.

وی گفت: در طرح توانمندسازی مناطق حاشیه ای ۲ هزار و ۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده‌اند و قرار است در یک برنامه ۱۲ تا ۱۵ ساله با تمرکز بر جوانان این مناطق محروم به رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برسند.

استاندار همدان تصریح کرد: ۲۳ دستگاه‌ اجرایی مرتبط در استان با اولویت دستگاه های کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، فنی و حرفه ای، هلال احمر، شرکت ستاد مبارزه با مواد مخدر، و دانشگاه علوم پزشکی موظف هستند متناسب با ظرفیت این مناطق و جذب اعتبارات نسبت به رفع محرومیت و خدمت‌رسانی به مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه محله های حاشیه ای نیز از نظر کم برخوردار بودن به بسیار شدید، شدید و متوسط تقسیم بندی شدند، افزود: ۳۵ محله متوسط، پنج محله شدید و چهار محله خیلی شدید در استان همدان شناسایی شده که به تفکیک شهرستانی در همدان (۱۸ )، ملایر (۲ )، نهاوند (۹ )، تویسرکان (۲ )، اسدآباد (۲ )، کبودراهنگ (۲ )، رزن (یک )، بهار (۲ ) و فامنین ۲ محله است.

وی تصریح کرد: با اقدامات هفت‌گانه برای ثبت‌نام مسکن متناسب با وسع مالی فرد، اشتغالزایی، بیمه همگانی سلامت، ثبت نام مردم در طرح پزشک خانواده، ارائه سبد غذایی ماهانه توسط کمیته‌امداد به افراد دارای سوء تغذیه، شروع به تحصیل جاماندگان از آموزش و توسعه و استعدادیابی ورزش فوتبال محلات در گروه آقایان و رشته داژبال برای بانوان شاهد رهایی محلات از محرومیت خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *