آخرین خبرها
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان:

قرارگاه ۱۱۰ محله در راستای توانمندی محلات حاشیه‌نشین گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار تحت عنوان قرارگاه ۱۱۰ محله در راستای توانمندی و کارآمدی محلات آسیب‌پذیر گلستان اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
25 فروردین 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 2143

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ریزخبر؛ محمدمهدی سلمانزاده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار در پنج منطقه حاشیه شهر استان گلستان با عنوان قرارگاه ۱۱۰ محله و در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار و آسیب پذیر به محلات توانمند و کارامد اجرا می شود.

وی گفت: در این طرح ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر در سطح کشور که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند به عنوان پایلوت انتخاب شده که سهم استان گلستان پنح محله حاشیه‌شهر است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت جوانان و نوجوانان محلات در راستای توانمند کردن محله خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ استفاده می‌شود.

سلمانزاده ادامه داد: در مرحله نخست ابتدا محلات پهنه‌بندی شده و برای هر مسوولیتی برای اجرایی شدن طرح  از نیروهای مردمی که اطلاعات و اشرافیت کامل نسبت به محله خود دارند، انتخاب می‌شود.

وی افزود: در این طرح خانه به خانه و محله به محله مشکلات و آسیب‌های اجتماعی همچنین اطلاعات لازم محله را احصاء کرده و با استفاده از ظرفیت نیروهای محله، آسیب‌ها را برطرف و محله را توانمند می‌کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان بیان کرد: در این طرح در قرارگاه ۱۱۰ محله مکانی به عنوان «خانه احسان» در مناطق آسیب‌پذیر پایلوت تشکیل می‌شود تا علاوه بر فراهم کردن بستر مناسب برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها، مکانی برای مراجعات مردم باشد.

سلمانزاده ابراز کرد: موضوعاتی مانند غربالگری، سلامت مردم منطقه و حمایت از کودکان بیمار زیر ۱۲ سال که نیاز به کمک‌های دارویی و نیازهای پزشکی دارند با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد  از دیگر برنامه‌های این طرح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *