آخرین خبرها
دکتر آقامحمدی در آیین امضای تأمین 30 هزار واحد مسکونی پایتخت:

قریب به ۲۰ میلیون نفر در ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور زندگی می‌کنند/ تهران دارای ۱۷۹ محله کمتر برخوردار است که ۴۰ درصد جمعیت این محلات اجاره نشین هستند

جمعیت 2020 محله کمتر برخوردار 19 میلیون و 700 هزار نفر است. تعداد محلات کمتر برخوردار شهر تهران 179 محله است. ما در شهر ری 18 محله داریم که تمامی این محلات جزو محلات کمتر برخوردار هستند.
اشتراک گذاری
30 شهریور 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4862

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار در آیین امضای ۴ تفاهم نامه تأمین ۳۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت که ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ در شهرداری تهران برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

دکتر آقامحمدی با اشاره به این که در کشور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار داریم، اظهار داشت: تمام بخش های حاشیه نشینی، بافت های فرسوده جزو این مناطق هستند.

وی ادامه داد: جمعیت ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است. تعداد محلات کمتر برخوردار شهر تهران ۱۷۹ محله است. ما در شهر ری ۱۸ محله داریم که تمامی این محلات جزو محلات کمتر برخوردار هستند. همچنین ۴۰ درصد مردم ۱۷۹ محله تهران اجاره نشین می‌باشند.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار کشور با بیان این که اقدام شهرداری تهران در تأمین ۳۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت اقدام بنیادین، مبنایی و اساسی است، یادآور شد: بنده خدمت رئیس جمهور محترم نقشه‌ای از زمین‌های تهران که در دست دستگاه ها است را ارائه دادم و توضیح دادم در صورتی که این زمین ها را زیر بار مسکن ببریم، می توانیم مشکل مسکن تهران را حل کنیم. ایشان نیز با این موضوع موافقت کردند و پیگیری موضوع را به شهرداری و استانداری تهران و همچنین وزارت مسکن موکل کردند و ما نیز این طرح را امروز تقدیم شهرداری تهران می کنیم.

دکتر آقامحمدی در ادامه سخنان خود از امضای تفاهم نامه همکاری میان ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار کشور با وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مسکن جهت تأمین ۳۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و تصریح داشت: در حال حاضر ثبت نام متقاضیان از سوی اتاق های تعاونی در حال انجام است و ما حاضریم این ظرفیت را به میدان بیاوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این تعداد واحد مسکونی براساس نیازهای متقاضیان ساخته می شود، زمان تحویل آن کاملاً مشخص است، سبب احیای محلات می شود، از طراحی اسلامی بهره می برد و تلاش شده فاصله طبقاتی را از بین ببرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *