آخرین خبرها
استاندار البرز خبر داد؛

موضوع سلامت در مناطق کم برخوردار البرز به جد پیگیری شود

استاندار البرز گفت: موضوع سلامت در بحث بهداشت و درمان، خانه سلامت در محله های کم برخوردار به جد مورد پیگیری قرار گیرد. 
اشتراک گذاری
02 مهر 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4909
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مجتبی عبداللهی در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز با موضوع بررسی و رسیدگی به مشکلات محله امیر المومنین (ع) در کمالشهر اظهار داشت:  ظرفیت ورزشکاران، خیرین و نهاد های مردم نهاد در استان در اجرای توانمندسازی محلات کم برخوردار استفاده می شود.

وی ادامه داد:  توانمند سازی محلات کم برخوردار مستلزم هم افزایی و هماهنگی سازمان های ذیربط است.
استاندار البرز تاکید کرد: بر اساس ماموریت های محوله نسبت به شناسایی دقیق مسایل و مشکلات اجتماعی و توانمندسازی محلات اقدام لازم صورت گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به گزارش هایی که در این نشست توسط مسوولان ذی ربط ارایه شد، مسایل مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت و سلامت مهمترین محورهای محله کم برخوردار امیر المومنین (ع) است و  با هماهنگی های به عمل آمده با برنامه ریزی مدون نسبت به رفع آنها در این محله اقدام شود.
وی تاکید کرد: در شناسایی مشکلات، دستگاه‌های اجرایی که تکلیف قانونی دارند با ذینفعان محلی و مشارکت شهروندان باید در محلات هماهنگ عمل کرده و اقدامات خود را با هدف رفع محرومیت انجام دهند.
عبداللهی همچنین دستورات لازم را جهت بررسی مطالبات مردم محله شهرک امیر المومنین (ع ) به منظور رفع کمبودها و نارسایی‌های موجود در این محله صادر کرد.

وی با تاکید برجمع آوری معتادان متجاهراین محله ابراز داشت: اداره‌کل و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، با تمام ظرفیت خود ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در این مناطق را به کار گیرد تا با اشتغال‌آفرینی و رونق کسب‌وکار، به کاهش آسیب‌های ناشی از فقر و بیکاری در این منطقه کمک کنیم.

استاندار البرز در این زمینه دستور داد بر اساس نیازسنجی در این مناطق، با راه‌اندازی خانه‌های مهارت و اجرای دوره‌های مهارتی نوین، شرایط ایجاد و رونق کسب‌ و کار و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق را فراهم کنند.
در  نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز ایجاد اشتغال، کاهش فقر، توانمند سازی و ایجاد دسترسی آسان جهت اجرای مشاغل کوچک و خانگی، جمع آوری معتادین متجاهر، نبود فرهنگسرا و کتابخانه، سالن ورزشی از مهمترین محورهای مشکلات  محله شهرک امیر المومنین عنوان و بررسی شد.

از ۶۶محله کم برخوردار در استان، ۶ محله در شهرک امیر المومنین شهر کمالشهر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *