آخرین خبرها
با حضور مسئولان استانی؛

نشست طرح تحول و توانمندسازی محلات کمتر برخوردار گلستان برگزار شد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اجرای جزیره‌ای فرآیندهای محرومیت‌زدایی توسط ارگان‌های مختلف در محلات حاشیه‌نشین و کم برخوردار استان گفت: همگرایی فرادستگاهی لازمه تحقق عدالت در این سکونت‌گاه‌هاست.
اشتراک گذاری
18 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5162
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ سیدعلی مهاجر در نشست طرح تحول و توانمندسازی اجتماع‌محور محلات ۲۰۲۰ گانه کشور با رویکرد اجتماع‌محور و توانمندسازی اظهار داشت: منابع اعتباری و طرح‌های متعددی در راستای کاهش اختلاف در دسترسی به خدمات در محلات مختلف گلستان در حال اجرا است اما این اقدامات برای مردم ملموس نیست.

وی گفت: باید در طرح بازآفرینی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محلات ۲۰۲۰ گانه محلات فقیرنشین، محروم، پرخطر و آسیب‌خیز حاشیه‌نشین، تلاش منسجم‌تری برای دستیابی به عدالت جامع شکل بگیرد.

مهاجر گفت: در این ساختار جدید، نظام مسائل محلات مختلف گردآوری شده و اولویت بر اساس ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان ترسیم خواهد شد.

بگفته وی و براساس طرح ابلاغی حدود ۴۰ محله کم برخوردار گلستان مشمول این طرح می‌شوند که گرگان با ۲۱ محله بیشترین منطقه اجرای این طرح را به‌خود اختصاص داده است.

طرح توانمندسازی و تحول محلات ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور سال گذشته توسط کمیته امداد حضرت امام، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر تقدیم رهبر معظم انقلاب شد و بر اساس آن قرار است گروه‌های فقیر جامعه در ۲۰۲۰ محله شهری با حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت زیرپوشش بیشتر خدمات این چهار نهاد بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *