آخرین خبرها
به منظور رفع مشکلات محلات کم برخوردار؛

نشست طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در هلال احمر استان قم برگزار شد

نشست طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار و توسعه همزمان محلات برگزار شد.
اشتراک گذاری
20 مرداد 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 3936
علیمردانی افزود: زدودن فقر و آسیب از محلات در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، فعال سازی و یا ارتقای ظرفیت های بالفعل و بالقوه اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی محلات، حذف چهره‌های فاحش و متجاهر فقر و آسیب‌های اجتماعی از شهرها و محلات، هم افزایی و هدایت صحیح منابع، اعتبارات و ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل‌های مردمی و محلات، هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی پشتیبان، تشکل‌های مردمی و خیرین به منظور شناسایی نیازهای محله برخی از اهداف این طرح است.
وی ادامه داد: تعیین محلات هدف، تعیین متولی اصلی، دستگاه همکار و پشتیبان طرح،  استقرار خانه محله، تعیین محدوده محله و پهنه‌بندی، تعیین مسئولین پهنه‌ها، شهرداران کوچه، جمع آوری اطلاعات مربوط به محله، اهالی محل و مددجویان، اقدامات اولیه امدادی و حمایتی، مداخلات اقتصادی، ‌اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و مهارت آموزی معطوف به توانمندسازی از جمله مراحل اجرایی این طرح است.
وی تصریح کرد: ۳۲ منطقه در استان قم بعنوان مناطق کم برخوردار شناسایی شده است که سهم جمعیت هلال احمر استان قم شش منطقۀ شهرقائم، امین آباد، شاه ابراهیم، دروازه ری، باغ پنبه و پردیسان است.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه خانه‌‌های هلال به عنوان یک هلال احمر کوچک در محلات با هدف  ارتقاء تاب‌آوری و توانمندسازی افراد و جوامع محلی برای مواجهه با هرگونه شرایط اضطراری، تقویت امکانات امدادی و آموزشی در خانه‌های هلال و تجهیز تیم‌های آموزش‌دیده برای پاسخگویی در ‏زمان حوادث با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع داوطلبانه و افزایش سطح دسترسی مردم و جوامع محلی به ‏خدمات جمعیت راه اندازی می‌شود بیان کرد: با توجه به اهمیت آموزش در محلات کم برخوردار، جمعیت هلال احمر با راه اندازی خانه‌های هلال وظیفه آموزش و سازماندهی نیروهای آموزش دیده، ارائه خدماتی درمانی و حمایتی و جذب اعضا  را در این محلات برعهده گرفته است.
در ادامه این نشست، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با تاکید بر اهمیت آموزش های امدادی در زمان حوادث گفت: این جمعیت آمادگی دارد تا دوره‌های آموزشی امدادی در سطوح مختلف مقدماتی، تکمیلی و تخصصی را با بهره‌گیری از مربیان مجرب در مناطق کم برخوردار برگزار کند.
بهرامی بیان کرد: تشکیل تیم های امدادی در محلات و اعزام مربی روانشناس در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی و ارائه خدمات به اعضای خانه هلال از دیگر اقداماتی است که توسط هلال احمر صورت خواهد گرفت.
لازم به ذکر است: مسئولین دفاتر تسهیلگری و خانه‌های هلال گزارش مختصری از آمار فعالیت‌ها، مناطق و مسائل و مشکلات مربوطه ارائه کردند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *