آخرین خبرها
با حضور دکتر علی آقامحمدی؛

نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز برگزار شد

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور اعلام کرد: با اهتمام دولت سیزدهم طرح محرومیت زدایی و توانممند سازی ۲ هزار و۲۰ محله کم برخوردار شهری در کشور کلید خورده است .
اشتراک گذاری
13 آبان 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5117

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی در نشست قرار گاه اجتماعی استان البرز افزود: در راستای اجرای طرح توانمندسازی و تحول محلات،۲ هزارو۲۰  محله کم برخوردار شهری  با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور شناسایی شده که ساکنان این محلات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی  نیازهای این محله هار را مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت و سلامت دانست و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های دولتی مرتبط، مسائل و مشکلات محلات شناسایی و دسته‌بندی شده و با برنامه‌ریزی به صورت مدون تا رفع آنها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور  افزود: افزون محله های شهری ، اقداماتی نیز برای حمایت از محله های روستایی در کشور آغاز شده است .

دکتر آقا محمدی از اقدامات موثر مسوولان استانی در بررسی و تشریح محلات کم برخوردار البرز قدردانی کرد و افزود: همه طرح‌هایی که در زمینه مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و تسهیلات طبق توافق‌نامه‌ با وزارتخانه‌ها امضاء و ستادهای مربوطه اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین دانشگاه شریف نیز توافق نامه‌ای را با ستاد توانمند سازی محلات کشور  به امضا رسانده که بر اساس آن ظرفیت برگزاری دوره‌های کسب و کار برای ۴۰ هزار نفر فراهم شده است و سازمان برنامه و بودجه نیز تامین اعتبار این کار را بر عهده گرفته است.

دکتر آقا محمدی اضافه کرد: از سوی دیگر سازمان فنی حرفه‌ای ظرفیت‌های خود را برای آموزش در این طرح در اختیار قرار داده است. مرکز آمار ایران نیز برای محلات محروم سیستم آماربرداری کاملی را طراحی کرده است که طرح مفصلی در این حوزه اجرایی خواهد شد.

وی از شناسایی قریب به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فاقد بیمه در سراسر کشور در قالب طرح ۲۰۲۰ محله کم برخوردار خبر داد و افزود: با غربالگری افراد تحت پوشش بیمه در کشورهمه افراد فاقد  بیمه، به زودی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند و در این خصوص تهران و البرز یکی دیده می شوند.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور  بیان داشت : در بحث توجه به امر سلامت و ورزش نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد نشاط و شادی در بین افراد ساکن در محلات کم برخوردار طراحی شده که برای خانم‌ها تیم‌های داژبال و برای آقایان تیم‌های فوتبال خیابانی تشکیل و در قالب جام ۱۵ خرداد مسابقات محلی انجام و منتخبان آن به مراحل شهرستانی، استانی و کشوری اعزام و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر آقا محمدی در تشریح طرح توانمندسازی و تحول محلات کم برخوردار گفت: طرح توانمندسازی و تحول محلات ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور طرحی است که سال گذشته توسط چهار نهاد کشور که شامل کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر می‌شود بعد از بررسی‌های متعددی که داشتند در یک جمع بندی به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

وی افزود: در این مسیرباید نیازها را از افراد محله بپرسیم نه اینکه خودمان تشخیص دهیم. به این ترتیب ۲ ضعف گذشته که یکی تشخیص نیاز توسط دستگاه ها بود و دیگری اینکه در تشخیص نیاز هماهنگی نهادی هم نداشتیم و شاهد کارهای موازی و عدم پوشش در یکسری محلات بودیم نیز مرتفع می‌شد.

جانشین وزیر کشور با بیان اینکه در محلات کم برخوردار برای همه طرح هایی که در زمینه مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و تحصیلات قرار است انجام شود، توافق نامه هایی با وزارتخانه های ذیربط انجام شده است؛ گفت: بر فرض مثال وزارت آموزش و پرورش ستادی تشکیل داده است که بیش از ۸۷۴ هزار نفر در آن محصلان ۶ تا ۱۷ سال محروم از تحصیل را شناسایی کرده اند.

دکتر آقامحمدی در ادامه در خصوص مسکن محلات کم برخوردار توضیح داد و افزود: برای ساخت مسکن باید با توان متقاضیان سازگاری داشته باشد و از این جهت استطاعت پذیری، اصلی کلیدی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

اقدامات خانه محلات طرح ۲۰۲۰ تشریح می شود
دبیرخانه ستاد مرکزی توانمندسازی و تحول اجتماع محور 2020 محله کشور؛

اقدامات خانه محلات طرح ۲۰۲۰ تشریح می شود

اولویت اصلی مسئولان در سال جدید مهار تورم است
دکتر آقامحمدی در گفت وگو با KHAMENEI.IR

اولویت اصلی مسئولان در سال جدید مهار تورم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *