آخرین خبرها
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان مطرح کرد؛

هدف گذاری ۶ هزار و ۵۶۴ فرصتی شغلی از سوی کمیته امداد زنجان

طبق هدفگذاری ها ۶ هزار و ۵۶۴ فرصتی شغلی باید تا پایان سال از سوی کمیته امداد استان ایجاد شود که همکاری بانک ها می تواند به تحقق هدفگذاری ها کمک فراوانی کند.
اشتراک گذاری
26 آذر 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5410
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت یکی از اولویت های مهم کمیته امداد به شمار می رود و در این زمینه تا پایان سال جاری یک هزار و ۵۰۰ خانواده توانمندسازی شده و از چرخه کمیته امداد خارج خواهند شد.

با همین رویکرد طی ۶ ماهه اول امسال ۴۵۹ مددجوی تحت پوشش، توانمند شده و از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند و تعدادی دیگر هم خروجی های عادی داریم که مستمری بگیر سازمان های دیگری از قبیل تامین اجتماعی می شوند که در راستای توانمندسازی کمیته امداد است.

در نهایت در ۶ ماهه اول امسال یک هزار و ۴۷۸ خانواده از چرخه حمایت کمیته خارج شدند و ورودی ها هم به همین میزان بوده و در واقع می توان گفت یک توازن در این حوزه برقرار است.

کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعدادسنجی متقاضیان آغاز می شود.

در این راستا اول مستعدین اشتغال شناسایی شده و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت آموزی ارائه می شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب و کار شوند.

بر اساس طرح اشتغالزایی تعریف شده، مدت زمان مشخصی برای نظارت بر طرح در نظر گرفته می شود، مثلا برای طرح اشتغالی که در قالب مهارت های فنی و حرفه ای و خدمات تخصصی ارائه می شود حداقل به مدت سه سال نظارت بر طرح های اشتغال انجام می گیرد تا پایداری لازم را داشته باشند و از مسیر اصلی منحرف نشوند.

در حال حاضر ۱۳ هزار طرح اشتغالزایی تحت نظارت کمیته امداد در سطح استان وجود دارد که با هدف پایداری طرح ها نظارت های لازم بر آنها انجام می شود.

طبق ارزیابی انجام شده از طریق حوزه ستادی مرکز، ۹۵ درصد از طرح های اشتغالزایی در استان از پایداری لازم برخوردار بوده که عدد قابل توجهی است و نشان می دهد هدفگذاری صورت گرفته در این بخش محقق شده است.

چالش های اقتصادی قطعا تاثیراتی در این زمینه دارد.

با توجه به اینکه جامعه هدف کمیته امداد از اقشار ضعیف و نیازمند جامعه هستند با شروع به کار، گاهی در بازپرداخت تسهیلات با مشکلاتی مواجه می شوند ولی با توجه به ارزیابی های انجام گرفته مددجویان این نهاد در کنار کسب روزی حلال، خوش حساب ترین مشتریان بانک هستند.

کمیته امداد استان در صورت بروز مشکل در این زمینه، همکاری های لازم را با بانک و حوزه اشتغال انجام می دهد تا اقساط مددجویان به موقع پرداخت شود.

اگر مسائل اقتصادی تاثیر منفی در این زمینه داشته باشد با توجه به برنامه های حمایتی رصد و پیگیری لازم انجام می شود و در قالب های مختلف خدمت رسانی به جامعه هدف صورت خواهد گرفت.

بانک های عامل به عنوان یاوران اشتغال این نهاد هستند و پشتیبانی هایی که به لحاظ پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت انجام می دهند بسیار تاثیر گذار و نقش آفرین است.

همچنین بانک ها در حوزه تامین ودیعه مسکن، پرداخت تسهیلات درمان و امور فرهنگی و دانشجویی در قالب اعتبارات بودجه ای که ابلاغ می شود نقش آفرینی و یاور کمیته امداد بوده و در ارتقای خدمات رسانی کمک کننده هستند.

سهم اختصاصی کمیته امداد از اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ سال جاری، ۳۳۵ میلیارد تومان است که از این میزان ۳۲۹ میلیارد تومان ابلاغ شده و پرداختی ها هم نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۵۰ درصد است و نیازمند همکاری بیشتر بانک ها می باشد.

طبق هدفگذاری ها ۶ هزار و ۵۶۴ فرصتی شغلی باید تا پایان سال از سوی کمیته امداد استان ایجاد شود که همکاری بانک ها می تواند به تحقق هدفگذاری ها کمک فراوانی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *