آخرین خبرها
مدیرعامل بنیاد علوی:

کمک ۱۰۰۰ میلیاردی بنیاد علوی در تهیه مسکن محرومین

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: در سال جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تأمین مسکن توسط بنیاد هزینه شده است.
اشتراک گذاری
30 بهمن 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6006
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ وحید خاوئی در آئین بهره‌برداری از ۴۶۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان در لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه بنیاد در موضوع محرومیت‌زدایی همراه سیاست مشخصی به نام توانمندسازی است که طی سال‌های اخیر اجرا شده و این برنامه را با اجرای برنامه‌های پیشرفت منطقه‌ای در ۶۶ منطقه محروم کشور دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها موضوع تأمین مسکن محرومین به عنوان یک اقدام شاخص و فراگیر در همه نقاط کشور دنبال شده، در موضوع مسکن بنیاد هم کمک‌های نقدی بلاعوض و هم مصالح ساختمانی در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: در مواردی که نیاز بوده به صورت رایگان زمین در اختیار طرح‌های دولتی قرار گرفته و در مواردی که اعلام شده مقداری تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت یا تعمیرات منازل توسط بنیاد تأمین و در اختیار افراد قرار گرفته است.

خاوئی تصریح کرد: امروز آئین بهره‌برداری از ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی با اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد تومان را داریم که بیشترین اقدامات در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی انجام شده و بیشترین میزان هزینه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان در طی سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی بیان کرد: در زمینه مسکن محرومین در سال ۱۴۰۱ در ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی مشارکت شده و علاوه بر این سیمان و میلگرد ۳۰۰۰ واحد آسیب دیده در حوادث طبیعی و بلایا مانند سیل و زلزله تأمین شده و مجموعاً ۱۹۰ تن سیمان و ۲۸۰ هزار تن میلگرد به صورت رایگان در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در حوزه حمایتی نیز آزادی زندانیان مالی غیرعمد، تأمین البسه و پوشاک برای محرومین، تأمین لوازم خانگی برای افرادی که در حوادث طبیعی آسیب دیدند، کمک به خانواده‌ها پُرنوزاد، اهدا لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم بضاعت نیز از اقدامات بنیاد علوی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

خاوئی افزود: بنیاد امسال بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد انواع مساعدت‌ها را انجام داده و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به سازمان بهزیستی کشور کمک کرده است.

مدیرعامل بنیاد علوی بیان کرد: با توجه به موضوع افزایش قیمت مخصوصاً اقلام خوراکی در سال ۱۴۰۱ سه میلیون انواع وسایل معیشتی در بنیاد تهیه و در بین خانواده‌های محروم کمیته امداد، بهزیستی، زندانیان و معسرین توزیع شده است.

وی بیان کرد: برای تهیه جهیزیه ۱۸ هزار نوعروس با مشارکت کمیته امداد نیز پیش‌قدم شده و این کار را به اتمام رساندیم، در ۲۰۰ نقطه کشور به ساخت مساجد کمک شده و در ۱۱۰ نقطه نیز زمین‌های ورزشی با پوشش چمن مصنوعی در مناطق دورافتاده در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گرفته که الان قابل استفاده هستد.

خاوئی ادامه داد: یک بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی در آبادان به طور کامل ساخته و تحویل شد، شش مرکز درمان محلی نیز ساخته و به تجهیز چهار بیمارستان در تهران، فارس و خوزستان کمک و یک آمبولانس نیز برای مناطق کوهستانی و مراکز درمانی در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: طرح‌های مختلف آبرسانی، احیا قنوات، طرح‌های هادی روستایی، راه روستایی و آبخیزداری نیز اجرا شده که ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی، آموزشی و پرورشی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آب، راه و زیرساخت، ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تأمین مسکن، ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های بهداشت و درمان، ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال و ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای طرح‌های حمایتی توسط بنیاد علوی در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است.

وی اظهار کرد: علاوه‌بر این اقدامات به تک تک بنگاه‌های اقتصادی بنیاد علوی در سراسر کشور که بیشتر از ۱۰۰۰ نقطه هستند اجازه داده‌ایم از سهم پول بنیاد خدماتی را به محرومین و افرادی که در همسایگی‌شان هستند داده شود که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان با عنوان هزینه‌های رسالت اجتماعی در شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بنیاد مصرف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *