آخرین خبرها
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال در استان تهران راه اندازی می‌شود

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: طبق تفاهم نامه همکاری این اداره کل با قرارگاه اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال راه اندازی می‌شود.
اشتراک گذاری
10 دی 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5544
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حامد ویس کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در آیین امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با قرارگاه اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اظهار داشت: به منظور حمایت و تسهیل در جستجوی شغل برای کارجویان در واحد‌های اقتصادی و پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان کسب و کار‌های خرد و خانگی ساکن استان تهران با اولویت محلات کم‌تر برخوردار، از طریق پایگاه‌های مردمی اشتغال و با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی فعال در محلات هدف، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران و قرارگاه اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان تهران امضا شد.

وی افزود: به دنبال این تفاهم نامه تعداد ۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال در شهرستان‌های استان تهران به منظور ترویج و ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی برای ساکنان محلات هدف در طول دو سال راه اندازی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه اشتغال از مسائل اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: جمعیت زیاد استان و حجم بالای مهاجران باعث شده است مساله اشتغال، کماکان دغدغه اصلی بسیاری از مردم استان باشد.

ویس کرمی با یادآوری اینکه توسعه یافتگی در همه مناطق تهران همگن و یکسان نیست، گفت: توسعه نیافتگی برخی محلات استان تهران موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات موجود، بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های مردمی اشتغال توسط جوانان متعهد و انقلابی و در قالب گروه‌های جهادی و مردمی هدایت خواهند شد و بنابر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی این طرح، پایگاه‌های مردمی اشتغال در مساجد محل ایجاد می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: یکی از ظرفیت‌های بالقوه در محلات کمتر توسعه یافته، حضور و وجود جوانان انقلابی و جهادی است که همواره برای حل مشکلات پای کار مردم بوده و از انگیزه‌های معنوی برای رفع مشکلات همنوعان برخوردار هستند.

ویس کرمی با تاکید بر این که بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهران می‌تواند با معرفی گروه‌های مردمی و راهبری شغلی در محلات آسیب پذیر توسط این گروه‌ها و پشتیبانی و تامین امکانات این پایگاه‌ها به اجرای این طرح سرعت و اثربخشی بیشتر ببخشد، یادآور شد: همه باید با دید مسوولانه به این طرح نگاه کنیم و تلاش کنیم که مفاد این تفاهم نامه به نحو مطلوبی در سطح استان اجرا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *