آخرین خبرها
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان ایلام:

۲۳۵ طرح اشتغالزا توسط بنیاد برکت در شهرستان ایلام فعال شده است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: ۲۳۵ طرح اشتغالزایی با مشارکت این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون با دریافت تسهیلات فعالیت خود را در شهرستان ایلام آغاز کرده اند.
اشتراک گذاری
20 دی 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5686
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ محمد زارع، در حاشیه بازدید و سرکشی از طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت شهرستان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این تعداد طرح ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره قرض الحسنه به متقاضیان طرح ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این طرح ها را مشاغل خرد خانگی تشکیل داده است، افزود: از محل اجرای این طرح ها برای ۲۵۰ نفر بیکار جویای شغل، اشتغال آفرینی  شده است.

مدیرکل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان ایلام یادآور شد: ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تا پایان امسال نیز برای شروع به فعالیت ۱۱۵ طرح در نوبت دیگر پرداخت می شود که از محل فعالیت این طرح ها ۳۰ نفر دیگر اشتغالزایی خواهند شد.

زارع ادامه داد: ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار و دارای مهارت علاوه بر کاهش چشمگیر معضلات و مشکلات جامعه، موجب رونق کسب و کارها می‌شود و در این راستا بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای حل مشکل بیکاری با تمام توان ورود کرده و تاکنون طرح های موفق و تاثیر گذاری را در مناطق محروم استان به سرانجام رسانده است.

وی تاکید کرد: اشتغالزایی در مناطق محروم و کم برخوردار هدف اصلی بنیاد برکت بوده که به صورت جدی در سطح مناطق محروم و کم برخوردار استان در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ایلام اضافه کرد: استان ایلام استعدادهای بسیاری در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال دارد اما بالفعل کردن این طرح ها نیازمند توجه بیشتر از سوی مسوولان کشوری و استانی است و بنیاد برکت در این زمینه اقدام به پرداخت تسهیلات کم بهره جهت راه اندازی یا توسعه کارگاه‌های تولیدی با نظارت دقیق تسهیل‌گران می کند.

زارع با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات اقتصادی کنونی تکیه بر اراده و هوش مردم است، تاکید کرد: بنا به تجارب متعدد گذشته ورود مردم به موضوعات بدون شک باعث حل یا کاهش مشکلات می شود و بنابراین طرح‌های بنیاد برکت نیز با تکیه بر خرد جمعی و مشارکت آحاد جامعه در حال اجرا است.

وی رویکرد اساسی پروژه‌های اجرایی در بنیاد برکت را اشتغالزایی و کشب درآمد پایدار دانست و افزود: همه اقدامات این بنیاد با ۲ رویکرد تکیه بر سرمایه‌گذاری خرد و مشارکت مردم در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: فعالیت‌ توانمندسازی و زیربنایی بنیاد برکت در مناطق محروم و کم برخوردار با اتکا به مردم انجام می‌ پذیرد چرا که مهمترین هدف بنیاد خدمت رسانی به مردم و حمایت از ایجاد طرح های اشتغالزا برای جوانان بیکار و دارای مهارت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *