آخرین خبرها
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

۲۷ هزار و ۵۰۰ معلول از خدمات بهزیستی اردبیل بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان در این استان تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند.
اشتراک گذاری
21 آذر 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5359
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ حامد رضایی در بازدید از آثار هنری معلول اردبیلی که موفق به کسب دیپلم افتخار در رشته خوشنویسی و نقاشی شده ، اظهار کرد: از مجموع معلولان زیرپوشش هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو و دانش‌آموز بوده و هزینه‌های تحصیلی آنها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی یکی از دغدغه‌های بهزیستی استان را توانمندسازی معلولان و معرفی این استعدادها به آحاد مردم ذکر کرد و افزود: معلولان استان در سایه حمایت‌ها و تلاش معلولان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی و قرآنی توفیقات خوبی کسب کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به پیگیری جذب سه درصد اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: پیگیری اشتغال افراد جامعه هدف، پرداخت بیمه خویش فرمایی و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی از جمله مطالباتی است که برای احقاق کامل آنها تلاش می‌شود.

وی همچنین از فعال شدن انجمن‌های معلولان در استان و پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت خبرداد و افزود: تعامل و ارتباط مجموعه بهزیستی با دستگاه‌های اجرایی در سطح مطلوبی قرار دارد طوری که اغلب استعدادهای نهفته معلولان به انحای مختلف به آحاد جامعه معرفی و آگاه‌سازی و تغییر نگرش به افراد دارای معلولیت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: با هدف حمایت مادی و معنوی از معلولان کمک خواهیم کرد تا نسبت به فعال سازی انجمن معلولان و پیگیری مطالبات این عزیزان در استان گامهای موثر و خوبی برداشته شود

وی ادامه داد: ۳۱ مرکز توانبخشی و مراقبتی در استان با یک‌هزار و ۳۵۸ نفر تحت پوشش در استان فعال است و مجوز ایجاد ۹ مرکز جدید برای معلولان روان، ذهنی و سالمندان در استان اخذ شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *