آخرین خبرها
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مطرح کرد؛

۲ هزار محله حاشیه شهرها، مقصد محرومیت زدایی ستاد فرمان امام(ره)

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: ۲ هزار محله حاشیه نشین در کل کشور وجود دارد که این ستاد با حمایت‌ سایر ارگان‌های متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع محرومیت در این مناطق را در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری
01 خرداد 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 2747

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ریزخبر؛ علی عسگری سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان فارس، با تاکید بر لزوم توجه به نیازمندان جامعه،افزود: در حوادث و رویدادهای مختلف شاهد حضور اقشار مختلف ازجمله بسیج و سپاه در میدان کمک رسانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ستاد اجرایی وظیفه کمک به نظام در حل چالش‌های کشور مدنظر است،اظهار داشت: در حال حاضر تنش آبی در کشور وجود دارد که بایستی در این راستا به دولت کمک کرد.

وی افزود: وظیفه دیگر کمک به رفع محرومیت‌زدایی است؛ لذا موضوع توانمندسازی و اشتغال محرومان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

عسگری ادامه داد: تقسیم کاری در این نهاد صورت گرفته که حوزه زیرساختی، توانمندسازی و اشتغال را بنیاد برکت، کمک به محرومان،توزیع جهیزیه، بسته‌های معیشتی و کمک در حوادث و بحران‌ها را بنیاد احسان و موضوع سلامت و جمعیت را بنیاد ۱۵ خرداد برعهده دارد.

او با اشاره به اینکه ۲ هزار محله حاشیه نشین در کل کشور وجود دارد که با حمایت‌ها و همکاری کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی و دیگر دستگاه‌های مربوطه موضوعات مختلف اجتماعی و کاهش آسیب‌های در این نقاط در دستور کار قرار دارد، گفت: تا پیش از این ماموریت بنیاد برکت تنها در روستاها بود، اما ماموریت جدیدی برای بنیاد تعریف شده که در مشکلات حاشیه کلانشهرها نیز وارد شوند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: در برنامه ۵ ساله سوم که از سال ۱۴۰۰ در حال اجراست ستاد اجرایی فرمان امان (ره) بعنوان نهادی اجتماعی و اختصاصی عنوان شده که از ظرفیت اقتصادی آن برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام استفاده شود که این مهم با همکاری با جوانان انقلابی و جهادی که در بحران‌های کل کشور حضور دارند میسر می‌شود.

عسگری در ادامه گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب مدیرکل جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس این بود که یک فرد جوان، انقلابی و جهادی این اهداف را در سطح استان جلو ببرد زیرا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خانه تمام جوانان حزب اللهی، فارغ از گرایش‌های مختلف است.

عسگری در ادامه بر اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در احداث مراکز درمانی، خانه سلامت در روستاها و شبکه بهداشت و درمان در سطح استان‌های کشور تاکید و بیان کرد: اخیرا بیمارستان شهدای سلامت به همت بنیاد برکت در شهرستان نی‌ریز ساخته و افتتاح شد، یک مرکز جامع پیشرفته سرطان در تهران ویژه مناطق محروم ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را گسترده عنوان کرد و گفت: با توجه به شعار سال نیز موسسه‌ای دانش بنیان در این نهاد راه اندازی شده که حدود ۱۰۰ طرح ویژه در این مرکز بررسی و در حال پیگیری است تا با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه برسد و این طرح‌ها ضمن گره کشایی از مشکلات کشور صادرات را نیز افزایش دهد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با تصریح بر اینکه در بنیاد برکت از طرح‌های نوآورانه و دانش بنیان که توسط پارک‌های علم و فناوری معرفی می‌شود حمایت ویژه صورت می‌گیرد، گفت: در بحث احیای کارخانه قند، آب معدنی  یاسوج و کارخانه نساجی نیز این نهاد ورود پیدا کرده است.

عسگری با اعلام اینکه در استان فارس بنیاد برکت ۹ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغالزا را حمایت کرده و امسال ۳ هزار و۳۰۰ طرح دیگر با اعطای تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه به این آمار اضافه می‌شود، تصریح کرد: همچنین در نیمه امسال پیش بینی تهیه یک میلیون بسته معیشتی شده است که تاکنون ۴۰۰ هزار بسته برای افراد نیازمند تامین و توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *