آخرین خبرها
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای:

۳هزار نفر آموزش های مهارتی را در محلات کهگیلویه و بویراحمد فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار نفر در تعداد ۲۵ محله کم برخوردار شامل ۱۳ محله در شهرستان بویراحمد، ۹ محله در گچساران و سه محله در کهگیلویه آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.
اشتراک گذاری
08 فروردین 1402
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6256
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ سید نوراله هدایت اظهار کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و دولت مردمی در خصوص ساماندهی و توانمندی سازی محلات کم برخوردار و در نظر گرفتن عدالت آموزشی به منظور توانمندی سازی و اجرای آموزش های مؤثر و هدفمند برای همه آحاد جامعه بویژه افراد آسیب پذیر جامعه، تفاهم نامه چهارجانبه ای منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دانشگاه صنعتی شریف، سازمان برنامه و بودجه کشور و ستاد توانمندی سازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار، با هدف شناسایی، مهارت آموزی و توانمند سازی نوجوانان و جوانان ساکن در محلات کم برخوردار و حاشیه شهرها امضا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در قالب این تفاهم نامه، دوره‌های کارآفرینی و کسب و کار به جوانان و نوجوانان آموزش داده می شود و آنها را برای ورود به بازار کار و رسیدن به شغل مهیا می کنند.

هدایت ابراز کرد: در همین راستا اقدامات مفید و مؤثری در استان در زمینه شناسائی، ثبت نام و استعدا د سنجی در محلات کم برخوردار انجام پذیرفت که تعداد ۶۰ نفر از جوانان و نوجوانان استانی جهت توانمند شدن و کسب دوره های کسب و کار و کار آفرینی و تعداد ۴۰ نفر از مربیان جهت ارتقای مهارت های کار آفرینی و تکمیل مهارت به دانشگاه صنعتی شریف معرفی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همچنین علاوه بر محلات و مکان های مشخص شده جهت ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، در تمام شهرستان های استان برای سایر گروه های آسیب پذیر جامعه در سال جاری دوره های مهارتی جهت توانمندسازی این قشر در حوزه های متفاوت بر اساس استانداد های آموزشی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *