آخرین خبرها
دکتر علی آقامحمدی خبر داد؛

۴۰۴۰ روستا دارای مزیت در کشور توانمندسازی می‌شوند

دکتر علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۴۰۴۰ روستا دارای مزیت در کشور توانمند سازی می‌شوند.
اشتراک گذاری
03 اسفند 1400
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 1585

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ریزخبر؛ دکتر علی آقامحمدی، رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین کلنگ زنی پروژه خیریه آموزش و سلامت موسسه نیلوفران مهدی (عج) در روستای گوارشک مشهد گفت: ۴۰۴۰ روستا دارای مزیت در کشور توانمندسازی می‌شوند.

دکتر آقا محمدی افزود: از بین ۳۹۰۰۰ روستای موجود در کشور که جمعیتی معادل ۲۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند، ۱۳۳۰۰ روستا دارای مزیت‌های نسبی و یکپارچگی هستند که از این تعداد ۴۰۴۰ روستا را به عنوان پایلوت انتخاب و محور توسعه قرار می‌گیرند که روستای گوارشک دهستان درزآب یکی از این نقاط مستعد و مخاطب هدف می‌باشد.

وی تاکید کرد، طرح ۴۰۴۰ مورد حمایت مقام معظم رهبری هم می‌باشد و ایشان اهتمام ویژه‌ای جهت توسعه روستاها و محرومیت زدایی دارند.

وی ادامه داد: امروز ما بیش از ۲۰۲۰ محله در بین شهرها و حاشیه داریم که به دلائلی همچون بافت فرسوده یا حاشیه نشینی دچار آسیب‌های متعددی شدند که لازم است برای پیشگیری از مهاجرت مردم به حاشیه کلان شهرها اقدامات تقویتی و حتی خودجوش برای حفظ مردم در روستاها صورت بپذیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد مجتمع مرحوم گوارشکی را یکی از همین اقدامات ارزشمند مردمی برای توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت مردم دانست که به عنوان پایلوت در نزدیکی شهر مشهد مقدس ایجاد و باعث امید و رشد خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *