آخرین خبرها
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران :

۵۰۰ روستا در مازندران توانمندسازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۵۰۰ روستای مازندران باهدف ایجاد اشتغال پایدار، رفع محرومیت و افزایش رفاه اجتماعی توانمندسازی می‌شود.
اشتراک گذاری
25 آذر 1401
نویسنده : محمد راستگردانی
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 5392
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ فرج الله فتح الله پور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در ساری افزود: مراحل نحوه توانمند سازی روستاهای استان براساس منابع و ظرفیت های موجود در هفته های آینده در گام اجرایی قرار می گیرد که به طور حتم با تحقق این امر شاهد مهاجرت معکوس از مناطق شهری به روستایی خواهیم بود.
وی با بیان این که، خالی شدن بسیاری از روستاهای استان از جمعیت و تبدیل شدن این مناطق به استراحتگاه بازنشستگان و سالخوردگان به نوعی هدر رفت منابع است، گفت: با احیای ظرفیت ها می توان روستاهای این دیار را باردیگر به کانون تولید و اشتغال فراگیر تبدیل کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران تصریح کرد: براساس امکانات و استعدادهای روستاها برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی اقدام خواهد شد و پیش بینی می شود با تحقق این امر در بازه زمانی پنج ساله برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شود.
فتح الله پور خاطر نشان کرد: باهمدلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک ها، جهاد کشاورزی و سازمان صمت مازندران برنامه های راهبردی برای رونق اقتصادی مناطق روستایی مازندران در دست اجرا است که به زودی روستائیان این دیار حلاوت آن را خواهند چشید.

وی افزود: گردشگری، صنایع دستی و تولید محصولات کشاورزی از جمله برنامه های در دست اجرای استان برای رونق کسب و کار در مناطق روستایی مازندران است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران ادامه داد: همراهی و هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی استان برای تحقق این امر اجتناب ناپذیر است و برای توسعه و رشد اقتصادی راهی جز احیای تمامی ظرفیت ها نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *