آخرین خبرها
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام استان خبر داد؛

۵۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی هستند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام استان گفت: ۵۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی هستند.
اشتراک گذاری
15 اسفند 1401
نویسنده : فاطمه خانزاده
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 6179

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ مجید غلامی با بیان اینکه زنگ جشن نیکوکاری با شعار هرروز عیدی دیگر است، در مدارس سراسر خراسان رضوی  نواخته شد، اظهار کرد: برگزاری جشن نیکوکاری در ایجاد فرهنگ انفاق و احسان بین دانش‌آموزان موثر است و به تقویت فرهنگ انفاق، خیر و احسان در میان نسل آینده کمک خواهد کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با تاکید بر اینکه فقر و محرومیت، مانع از رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان نمی‌شود، ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۵۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و هرساله مراسم جشن نیکوکاری با همکاری سازمان آموزش و پرورش در همه مدارس سطح استان، برای تامین نیاز و کمک به تقویت استعدادهای دانش‌آموزان نیازمند برگزار می شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی پاکت‌هایی ویژه جشن نیکوکاری در مدارس استان، افزود: برای مشارکت دانش‌آموزان در امر کمک رسانی به مددجویان، پاکت‌های ویژه جشن نیکوکاری در مدارس توزیع شده که هدایای دانش‌آموزان جمع‌آوری و تا قبل از پایان سال توزیع خواهد شد.

غلامی با بیان این مطلب که مبالغ جمع‌آوری شده توسط هر مدرسه، برای دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه هزینه می‌شود، گفت: مبلغ جمع‌آوری شده در مدارس برخوردار به دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت امداد مدارس کم‌برخوردار اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در برگزاری جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده است که این مبلغ از طریق مدارس و حدود ۷۰۰ مرکز نیکوکاری سطح استان در محلات و مجموعه امداد جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در توزیع مبالغ جمع آوری شده توسط مراکز نیکوکاری و مدارس امداد تنها نقش نظارتی دارد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود، ۱۵۰ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری توسط مراکز نیکوکاری، مدارس و مجموعه امداد جمع آوری شود.

وی در ادامه به امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه مبنی برجذب حامی از کادر اداری و آموزشی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و اولیای آنها نسبت به حمایت از فرزندان ایتام و محسنین منعقد شده است و تاکنون در اکثر شهرستان‌ها دبیرخانه این تفاهم‌نامه توسط آموزش و پرورش تشکیل و جلساتی برای هماهنگی برگزار شده است.

غلامی با اعلام آمادگی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حمایت از نیامندان، گفت: هم‌استانی‌های نیکوکار برای اهداء نذورات نقدی و غیر نقدی خود می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر و مرکز نیکوکاری کمیته امداد در سطح استان و پایگاه‌های مستقر در سطح شهر اقدام و یا با شماره گیری کد #۰۵۱*۸۸۷۷* همچنین واریز وجوه نقدی به شماره کارت ۶۰۶۳۹۹۷۹۵۰۲۳۷۴۱۳ در تحقق شعار با همدلی نوروز را جشن بگیریم سهیم باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *