آخرین خبرها
سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی:

۹۴ هزار و ۴۰۹ نفر از شهروندان استان در ۳۰ محله کم برخوردار خراسان شمالی سکونت دارند

سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی به طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ در مناطق آسیب پذیر استان اشاره ای کرد و افزود: این طرح با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در سه محله در بجنورد اجرا می شود.
اشتراک گذاری
10 مهر 1401
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 4941
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ریزخبر؛ شیدا صباغ پور اظهار داشت: کودک آزاری در صدر تماس های اورژانس اجتماعی بهزیستی قرار دارد و همسر آزاری، فرار از خانه و خشونت و مشکلات خانوادگی نیز از دیگر علت های تماس با خط تلفن ۱۲۳ بوده است.

به گفته وی؛ شهروندان این استان پارسال ۶ هزار و ۷۱۹ تماس تلفنی با خط تلفن ۱۲۳ داشتند.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: برنامه های آموزشی و آگاهی بخشی نیز در سطح استان برای اقشار مختلف جامعه به ویژه گروه هدف برگزار می شود و بروشورهایی نیز حاوی مطالب در بخش های آسیب های اجتماعی در بین مردم توزیع می شود.

وی بیان کرد: تماس هایی نیز برای دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی حاصل می شود که در بین آنها مشکلات با افراد خانواده، مرتبط با کودک و نوجوان است.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی به طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ در مناطق آسیب پذیر استان اشاره ای کرد و افزود: این طرح با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در سه محله در بجنورد اجرا می شود.

وی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی محلات شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی خواهد شد که در اجرای این طرح با سازمان ها و دستگاه های مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر، اداره کل فنی و حرفه ای، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و سایر ارگان ها هماهنگی هایی نیز برای ارایه خدمت به شهروندان انجام می شود.

صباغ پور بر رفع آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار این استان تاکید کرد و اظهارداشت: تسهیل گران در این طرح انواع آسیب های اجتماعی، شرایط امکانات ورزشی، رفاهی، آموزشی، درمانی و سایر را شناسایی و به دستگاه مربوط گزارش خواهند داد.

وی اظهارداشت: همچنین در این طرح در راستای ایجاد اشتغال با سازمان ها و دستگاه های مرتبط از جمله اداره کل فنی و حرفه ای برای ارایه آموزش های مرتبط اقداماتی انجام می شود.

 ۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند که شامل معلولان، سالمندان، زنان خود سرپرست، کودکان و سایر گروه هدف می شود.

۹۴ هزار و ۴۰۹ نفر از شهروندان استان در ۳۰ محله کم برخوردار سکونت دارند که ساماندهی آنها نیازمند توجه مسوولان است که بیشتر مناطق کم برخوردار این استان در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان ایجاد شده اند.

 مهم ترین چالش مناطق کم برخوردار استان معضل بیکاری است که توزیع و شیوع مصرف مواد مخدر، نبود فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و آموزشی در این مناطق، نبود زیر ساخت های مناسب از نظر آسفالت و معابر از دیگر مشکلات این مناطق است.

خراسان شمالی ۸۶۳  هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *