آخرین خبرها
از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان؛

طرح «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی» اجرا می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان از آغاز به کار کاروان سلامت دام در این استان خبر داد.
اشتراک گذاری
22 بهمن 1400
منبع : ریزخبر
کد مطلب : 1328

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ریزخبر؛ حامد احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان در آیین افتتاحیه برنامه کاروان سلامت دام که در شهرستان میامی‌برگزار شد، اظهار کرد: کاروان سلامت با هدف افزایش بهره‌وری دام در منطقه شرق استان سمنان آغاز به کار کرد.

وی افزود: هدف از آغاز به کار این کاروان حمایت از دامداران شهرستان‌های مهدی‌شهر، میامی‌و منطقه بیارجمند (خارتوران) به همت جهادگران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دامپزشکی استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه شعار این کاروان سلامت “دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی” است، افزود: برنامه عملیاتی این کاروان در ۲ مرحله با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در هر مرحله در فصل زمستان و بهار با هدف ارائه دارو و مکمل‌های غذایی و سم‌پاشی و انگل زدایی انجام می‌پذیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان خاطرنشان کرد: این عملیات با حمایت شرکت گسترش توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام می‌گیرد.

حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از گوشت کشور توسط دامداران استان سمنان به‌ویژه دامداران شهرستان‌های مهدی‌شهر، میامی‌و بیارجمند تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت دام‌ها و افزایش بهره‌وری دامپروری لازم است در وهله اول دامداران ما با علم و اطلاعات موردنیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، آشنایی با بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد به منظور کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری آشنا شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

اقدامات خانه محلات طرح ۲۰۲۰ تشریح می شود
دبیرخانه ستاد مرکزی توانمندسازی و تحول اجتماع محور 2020 محله کشور؛

اقدامات خانه محلات طرح ۲۰۲۰ تشریح می شود

اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار استان قزوین
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین:

اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار استان قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *